Warunki biznesowe
Warunki handlowe
operatora sklepu internetowego do sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się na stronie internetowej www.strzeleckiraj.pl. Operatorem sklepu internetowego jest
DG paradise s.r.o.
adres siedziby: Sněženková 2565, Brandýs nad Labem, CZECH REPUBLIC
NIP: 07119313
NIP EU: CZ07119313
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „warunkami handlowymi”) operatora DG paradise s.r.o., NIP: 07119313, reprezentowanego przez Gabrielę Výborną (zwani dalej „sprzedawcą”) regulują w zgodzie z przepisami § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Zb., kodeks cywilny (zwany dalej „kodeksem cywilnym”) wzajemne prawa i obowiązki stron umowy wynikające w związku lub na podstawie umowy sprzedaży (zwanej dalej „umową sprzedaży”) zawieranej pomiędzy sprzedawcą a inną pełnoletnią osobą fizyczną (zwaną dalej „kupującym”) za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez sprzedawcę na stronie internetowej dostępnej pod adresem www.strzeleckiraj.pl (zwanej dalej „stroną internetową”), za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (zwanym dalej „interfejsem sklepu”).
1.2. Warunki handlowe nie mają zastosowania do przypadków, gdy osoba zamierzająca zakupić towar od sprzedawcy jest osobą prawną lub osobą działającą przy zamawianiu towaru w ramach swojej działalności gospodarczej lub wykonywania zawodu.
1.3. Postanowienia różniące się od warunków handlowych mogą być ustalane w umowie sprzedaży. Odrębne ustalenia w umowie sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami warunków handlowych.
1.4. Postanowienia warunków handlowych stanowią integralną część umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży i warunki handlowe są sporządzane w języku słowackim. Umowa sprzedaży może być zawarta w języku słowackim.
1.5. Treść warunków handlowych może być zmieniana lub uzupełniana przez sprzedawcę. Niniejszym postanowieniem nie są naruszone prawa i obowiązki, które powstały w czasie obowiązywania poprzedniej wersji warunków handlowych.
2. KONTO UŻYTKOWNIKA
2.1. Na podstawie rejestracji dokonanej przez kupującego na stronie internetowej, kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Z tego interfejsu użytkownik może składać zamówienia na towar (zwane dalej „kontem użytkownika”). Jeśli interfejs sklepu na to pozwala, kupujący może składać zamówienia na towar również bez rejestracji bezpośrednio z interfejsu sklepu.
2.2. Przy rejestracji na stronie internetowej i przy składaniu zamówienia kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich danych prawdziwie i poprawnie. Dane wprowadzone przez kupującego w koncie użytkownika muszą być przez niego zaktualizowane w przypadku jakiejkolwiek ich zmiany. Dane podane przez kupującego w koncie użytkownika i przy składaniu zamówienia są przez sprzedawcę uważane za poprawne.
2.3. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący zobowiązuje się do zachowania poufności w odniesieniu do informacji potrzebnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
2.4. Kupujący nie ma prawa umożliwić korzystania z konta użytkownika osobom trzecim.
2.5. Sprzedawca może anulować konto użytkownika, w szczególności w przypadku, gdy kupujący nie korzysta z konta użytkownika przez okres dłuższy niż 1 rok, lub w przypadku, gdy kupujący narusza swoje obowiązki z umowy sprzedaży (w tym warunki handlowe).
2.6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika nie musi być dostępne nieprzerwanie, w szczególności z powodu koniecznej konserwacji sprzętu i oprogramowania sprzedawcy, lub koniecznej konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.
3. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Cała prezentacja towaru umieszczona w interfejsie sklepu ma charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży na ten towar. Przepisy § 1732 ust. 2 kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.
3.2. Interfejs sklepu zawiera informacje o towarze, w tym ceny poszczególnych towarów. Ceny towarów są podane włącznie z podatkiem VAT i wszystkimi związanymi z nimi opłatami. Ceny towarów obowiązują przez czas ich wyświetlania w interfejsie sklepu. Niniejszym postanowieniem nie ogranicza się możliwości sprzedawcy zawarcia umowy sprzedaży na indywidualnych warunkach uzgodnionych z kupującym.
3.3. Interfejs sklepu zawiera także informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru podane w interfejsie sklepu mają zastosowanie tylko w przypadku, gdy towar jest dostarczany na terytorium Słowacji.
3.4. Aby zamówić towar, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:
3.4.1. zamawianym towarze (kupujący „umieszcza” zamawiany towar w elektronicznej koszyku sklepu),
3.4.2. sposobie płatności za towar, dane dotyczące wybranego sposobu dostawy zamawianego towaru oraz
3.4.3. informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (zwane dalej „zamówieniem”).
3.5. Przed wysłaniem zamówienia do sprzedawcy, kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych w zamówieniu, w tym możliwość poprawiania błędów występujących przy wprowadzaniu danych do zamówienia. Zamówienie wysyła kupujący do sprzedawcy klikając przycisk „Zakończ zamówienie”.
3.6. Sprzedawca ma zawsze prawo do zażądania od kupującego dodatkowego potwierdzenia zamówienia (np. na piśmie lub telefonicznie) w zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, wysokość ceny zakupu, przewidywane koszty dostawy).
3.7. Zawarcie umowy między sprzedawcą a kupującym następuje poprzez dostarczenie akceptacji zamówienia (akceptacji), wysłanej przez sprzedawcę na adres e-mail kupującego.
3.8. Kupujący zgadza się na wykorzystanie środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy sprzedaży. Koszty poniesione przez kupującego przy korzystaniu ze środków komunikacji na odległość związane z zawarciem umowy sprzedaży (koszty połączeń internetowych, koszty rozmów telefonicznych) ponosi kupujący, przy czym koszty te nie różnią się od podstawowej stawki.
3.9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia umowy sprzedaży w przypadku, gdy wartość zamówienia bez dostawy jest niższa niż 4 EUR netto.
4. CENA TOWARU I WARUNKI PŁATNOŚCI
4.1.1 Cena towaru i ewentualne koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową sprzedaży mogą zostać opłacone przez kupującego sprzedawcy następującymi sposobami: - gotówką w sklepie sprzedawcy, przelewem na konto sprzedawcy nr IBAN CZ4855000000000881690258, SWIFT RZBCCZPP w Raiffeisenbank lub za pośrednictwem bramki płatniczej Payout a.s..
4.1.2 Cena towaru jest w walucie kraju według adresu fakturowania. Jeśli kupujący zamówi towar w innej walucie niż kraj adresu fakturowania, sprzedawca ma prawo automatycznie przeliczyć na odpowiednią walutę zgodnie z cennikiem kraju.
4.2. Razem z ceną zakupu, kupujący jest zobowiązany do zapłaty sprzedawcy kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towaru w uzgodnionej wysokości. Jeśli nie zostało wyraźnie podane inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towaru.
4.3. Sprzedawca nie żąda od kupującego zaliczki ani innej podobnej płatności.
4.4. W przypadku płatności gotówką lub płatności za pobraniem cena zakupu staje się wymagalna w momencie odbioru towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest wymagalna do 5 dni od złożenia zamówienia (tj. od zawarcia umowy sprzedaży).
4.5. W przypadku płatności bezgotówkowej, kupujący zobowiązuje się do zapłaty ceny towaru z podaniem numeru referencyjnego płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej, zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny towaru uważa się za spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedawcy.
4.6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży, jeśli kupujący zamówił towar na podstawie tej umowy sprzedaży, którego cena była rażąco nieadekwatna do wartości tego towaru.
4.7. Jeśli kupujący jest firmą z zagranicy (Słowacja, Polska), to w celu wystawienia faktury w cenie zakupu bez VAT kupujący jest zobowiązany do podania tego stanu w uwagach przy zamówieniu. W przeciwnym razie sprzedawca wyśle fakturę w sposób dodatkowy po manualnej weryfikacji ważnego numeru VAT przez Vies.
4.8. Jeśli jest to powszechnie stosowane w handlu lub jeśli tak stanowią przepisy prawne, sprzedawca wystawi kupującemu fakturę po zapłaceniu ceny towaru i wyśle ją w wersji elektronicznej na adres e-mail kupującego.
5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
5.1. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisem § 1837 Kodeksu cywilnego, nie można odstąpić od umowy sprzedaży dotyczącej towaru dostarczonego na życzenie kupującego lub dla jego osoby, od umowy sprzedaży dotyczącej towaru, który podlega szybkiemu zepsuciu, jak również od towaru, który po dostarczeniu został trwale zmieszany z innym towarem, od umowy sprzedaży dotyczącej towaru w zamkniętym opakowaniu, który kupujący wyciągnął z opakowania i z powodów higienicznych nie można go zwrócić, oraz od umowy sprzedaży dotyczącej nagrań dźwiękowych lub wideo czy programów komputerowych, jeśli naruszono ich oryginalne opakowanie.
5.2. Jeśli nie dotyczy to przypadku określonego w punkcie 5.1 lub innego przypadku, w którym nie można odstąpić od umowy sprzedaży, kupujący zgodnie z przepisem § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie czternastu (14) dni od otrzymania towaru, przy czym w przypadku, gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części, termin ten liczy się od dnia odbioru ostatniej dostawy towaru. Odstąpienie od umowy sprzedaży musi zostać wysłane sprzedawcy w terminie określonym w poprzednim zdaniu. Kupujący może skorzystać ze wzorcowego formularza odstąpienia od umowy sprzedaży, który jest częścią warunków handlowych w załączniku 1. Odstąpienie od umowy sprzedaży może być wysłane przez kupującego na adres sprzedawcy lub na adres e-mail sprzedawcy.
5.3. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zgodnie z punktem 5.2 warunków handlowych, umowa sprzedaży jest anulowana od samego początku. Towar musi zostać zwrócony sprzedawcy w terminie czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy. Jeśli kupujący odstępuje od umowy sprzedaży, ponosi koszty związane z odesłaniem towaru do sprzedawcy, nawet jeśli towar nie może zostać odesłany zwykłą pocztą z uwagi na swoją specyfikę.
5.4. W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z punktem 5.2 warunków handlowych, sprzedawca zwróci kupującemu otrzymane środki w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania zwróconego towaru, używając tej samej metody, jaką otrzymał je od kupującego. Sprzedawca może także zwrócić zapłatę za towar przy zwrocie towaru kupującemu lub w inny sposób, jeśli kupujący wyrazi na to zgodę i nie spowoduje to dodatkowych kosztów dla kupującego. Jeśli kupujący odstępuje od umowy sprzedaży, sprzedawca nie jest zobowiązany zwrócić kupującemu otrzymanych środków przed tym, jak kupujący zwróci towar lub wykaże, że wysłał go do sprzedawcy.
5.5. Sprzedawca jest uprawniony do odliczenia od kwoty zwrotu zakupu kwoty odszkodowania za uszkodzenie towaru, jeżeli takie wystąpi.
5.6. Do momentu odbioru towaru przez kupującego, sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży. Powodem odstąpienia przez sprzedawcę może być również niska wartość zamówienia dokonana przez kupującego. Za niską wartość uważa się zamówienie poniżej 4 EUR bez kosztów dostawy.
W takim przypadku sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, na konto wskazane przez kupującego.
5.7. Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeśli zamówienie typu przelew bankowy – płatność z góry nie zostanie opłacone w ciągu 5 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia.
5.8. Jeśli razem z towarem kupujący otrzyma prezent, umowa darowizny między sprzedawcą a kupującym zostaje zawarta z warunkiem rozwiązania, że w przypadku odstąpienia od umowy przez kupującego, umowa darowizny na ten prezent traci moc i kupujący jest zobowiązany zwrócić prezent sprzedawcy wraz z towarem.
6. TRANSPORT I DOSTAWA TOWARU
6.1. W przypadku, gdy sposób transportu jest uzgodniony na specjalne życzenie kupującego, kupujący ponosi ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.
6.2. Jeśli sprzedawca na podstawie umowy sprzedaży zobowiązuje się dostarczyć towar do miejsca wskazanego przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru przy dostawie.
6.3. W przypadku, gdy z powodu strony kupującego konieczne jest ponowne dostarczenie towaru lub dostarczenie go w inny sposób niż wskazano w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z ponowną dostawą towaru lub z innym sposobem dostawy.
6.4. Przy odbiorze towaru od przewoźnika, kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia, czy opakowanie towaru nie zostało uszkodzone, a w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić przewoźnika. W przypadku zauważenia uszkodzenia opakowania wskazującego na nieuprawnione otwarcie paczki, kupujący nie musi odebrać przesyłki od przewoźnika.
6.5. Inne prawa i obowiązki stron związane z transportem towaru mogą zostać określone w specjalnych warunkach dostawy sprzedawcy, jeśli zostały wydane przez sprzedawcę.
6.6. Sprzedawca ma prawo do odszkodowania od kupującego w wysokości odpowiadającej kosztowi transportu i pakowania towaru, który nie został odebrany.
7. PRAWA Z TYTUŁU NIEDOSTARCZENIA TOWARU
7.1. Prawa i obowiązki stron związane z wadami towaru regulują odpowiednie przepisy prawne (w szczególności przepisy § 1914–1925, § 2099–2117 oraz § 2161–2174 Kodeksu cywilnego).
7.2. Sprzedawca odpowiada przed kupującym, że towar nie ma wad w momencie odbioru. W szczególności sprzedawca odpowiada przed kupującym, że w momencie, gdy kupujący odebrał towar:
- towar posiada cechy, które strony uzgodniły, a jeśli takie uzgodnienie nie miało miejsca, towar ma takie cechy, które sprzedawca lub producent opisał, lub które kupujący oczekiwał na podstawie charakteru towaru i na podstawie reklamy, którą sprzedawca prowadził,
- towar jest odpowiedni do celu, do którego jest używany, zgodnie z informacjami podanymi przez sprzedawcę lub którymi sprzedawca posługiwał się w swojej reklamie,
- towar odpowiada jakości lub wykonaniu uzgodnionej próbki lub wzorca, jeśli jakość lub wykonanie zostały ustalone na podstawie próbki lub wzorca,
- towar jest w odpowiedniej ilości, miarze lub wadze oraz spełnia wymagania przepisów prawnych.
7.3. Postanowienia określone w punkcie 7.2 warunków handlowych nie mają zastosowania do towaru sprzedawanego po niższej cenie z powodu wady, dla której cena została obniżona, do zużycia towaru wynikającego z jego normalnego użytkowania, do towaru używanego w przypadku wady odpowiadającej stopniowi zużycia, które towar miał w momencie odbioru przez kupującego, lub jeżeli wynika to z natury towaru.
7.4. Jeśli wada pojawi się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, uważa się, że towar był wadliwy już przy odbiorze.
7.5. Kupujący może dochodzić swoich praw z tytułu wadliwego wykonania towaru u sprzedawcy w miejscu prowadzenia działalności, gdzie możliwe jest przyjęcie reklamacji, w zależności od asortymentu sprzedawanych towarów, lub w siedzibie lub miejscu działalności. Momentem zgłoszenia reklamacji jest moment, w którym sprzedawca otrzymał reklamowany towar od kupującego osobiście lub za pośrednictwem spedytora.
8. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY
8.1. Kupujący nabywa własność towaru po zapłaceniu pełnej ceny zakupu towaru.
8.2. Sprzedawca nie jest związany z żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do kupującego zgodnie z § 1826 ust. 1 lit. e) Kodeksu cywilnego.
8.3. Sprzedawca zapewnia pozasądowe rozpatrywanie skarg konsumentów za pośrednictwem adresu e-mail: sklep@strzeleckiraj.pl. Informację o rozpatrzeniu skargi kupujący otrzyma na adres e-mail podany przez kupującego.
Rozwiązywanie sporów pozasądowo
Ewentualne spory między sklepem internetowym Strelecky raj a kupującym można rozwiązywać również drogą pozasądową. W takim przypadku kupujący - konsument może skontaktować się z podmiotem zajmującym się pozasądowym rozwiązywaniem sporów, takim jak np. Czeska Inspekcja Handlowa, lub rozwiązywać spór on-line za pośrednictwem platformy ODR. Więcej informacji oraz odpowiedni formularz do wypełnienia w celu rozwiązywania sporu pozasądowego można znaleźć na stronie internetowej Czeskiej Inspekcji Handlowej adr.coi.cz. Zanim przystąpisz do pozasądowego rozwiązywania sporu, sklep internetowy Strelecky raj zaleca skontaktowanie się najpierw z adresem podanym na stronie internetowej sklepu w celu rozwiązania zaistniałej sytuacji.
8.4. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na działalność gospodarczą. Kontrolę działalności prowadzi właściwy urząd ds. działalności gospodarczej. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr 634/1992 Zb. o ochronie konsumentów w późniejszych zmianach.
8.5. Kupujący tym samym ponosi ryzyko zmiany okoliczności zgodnie z § 1765 ust. 2 Kodeksu cywilnego.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
osobny dokument dotyczący RODO
10. WYSYŁANIE POWIADOMIEŃ HANDLOWYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIES
10.1. Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie informacji dotyczących towarów, usług lub działalności sprzedawcy na jego adres e-mail oraz na otrzymywanie powiadomień handlowych od sprzedawcy na jego adres e-mail.
10.2. Kupujący wyraża zgodę na przechowywanie tzw. plików cookies na jego komputerze. W przypadku, gdy zakupy na stronie internetowej mogą zostać dokonane i obowiązki sprzedawcy z umowy sprzedaży mogą być wykonane bez przechowywania tzw. plików cookies na komputerze kupującego, kupujący może w każdej chwili cofnąć zgodę wyrażoną w poprzednim zdaniu.
11. DOSTARCZANIE
11.1. Kupującemu mogą być wysyłane wiadomości na adres e-mail podany w jego koncie użytkownika lub podany przez kupującego w zamówieniu.
12. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
12.1. Do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży właściwa jest Czeska Inspekcja Handlowa, mająca siedzibę w Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, NIP: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs.
12.2. Platforma do rozwiązywania sporów online dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystana do rozwiązywania sporów między sprzedawcą a kupującym z umowy sprzedaży.
12.3. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska z siedzibą w Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego rozwiązywania sporów konsumenckich i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 oraz dyrektywę 2009/22/WE (rozporządzenie o internetowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich).
12.4. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na działalność gospodarczą. Kontrolę działalności wykonuje odpowiedni urząd ds. działalności gospodarczej. Czeska Inspekcja Handlowa wykonuje nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr 634/1992 Zb. o ochronie konsumentów.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13.1. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na działalność gospodarczą, a działalność sprzedawcy nie podlega innym zezwoleniom. Kontrolę działalności wykonuje odpowiedni urząd ds. działalności gospodarczej.
13.2. Jeśli jakiekolwiek postanowienie warunków handlowych jest nieważne lub staje się nieważne, w jego miejsce wchodzi postanowienie, którego sens jak najbliżej odpowiada nieważnemu postanowieniu. Nieważność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień. Zmiany i uzupełnienia umowy sprzedaży lub warunków handlowych wymagają formy pisemnej.
13.3. Umowa sprzedaży wraz z warunkami handlowymi jest przechowywana przez sprzedawcę w wersji elektronicznej i nie jest dostępna.
13.4. Warunki handlowe zawierają również wzorcowy formularz odstąpienia od umowy sprzedaży.
13.5. Dane kontaktowe sprzedawcy: adres do korespondencji: Strelecky raj - Gabriela Výborná, Masarykovo námestie 1960, 250 01 Brandýs nad Labem, adres e-mail sprzedawcy: sklep@strzeleckiraj.pl, numer telefonu +48 572 572 588
W Brandýse dnia 01.01.2025
Załącznik 1
Wzór odstąpienia od umowy sprzedaży
Przedmiot: Powiadomienie o odstąpieniu od umowy sprzedaży
Adresat:
Strelecky raj
Masarykovo námestie 1960,
250 01 Brandýs nad Labem
CZECH REPUBLIC
Oświadczam (oświadczamy),
że niniejszym odstępuję (odstępujemy) od umowy sprzedaży towaru dostarczonego przez Państwa firmę.
Numer dokumentu umowy sprzedaży:
Pozycje odstąpienia od umowy sprzedaży:
Data zamówienia:
Data odbioru towaru:
Imię i nazwisko konsumenta (konsumentów):
Adres konsumenta (konsumentów):
Numer konta bankowego:
Data:
Podpis własnoręczny
....................................